15 Aralık 2010 Çarşamba

Silah

Sistem* önce ailede kendini gösterdi ve bize ayıplar öğretildi.Daha ismimiz öğretilmeden "cıs"lar öğretildi,ayıplar öğretildi.
Aileden tam kurtulduk derken okulumuz başladı.Ve devlet kurumlarını kullanan sistem bu kez bize kendi istediklerini öğretmeye başladı.Hiç bir insan çıkıpta ben bugün okulda kendi istediğimi öğrendim diyemez. Böylece sistem beynimize yerleştirildi.Çoğu insan bunun farkında bile değil.Farkında olanlarsa salağa yatmakla meşgul.Tıpkı benim gibi.
Okullar sistem tarafından geliştirilmiş ve insanların birer köleye dönüşmesini sağlayan mükemmel bir silahtır.Silahı kavrayan parmaklara eğitim kurumu,parmağın sahibi olan el ve kola devlet ve kolun sahibi olan ,ve onu istediği gibi yönlendiren "şey"e ise sistem adı verilir. Burdaki şey elbetteki beyin oluyor.Bu beyin öyle bir güce sahipki namluyu istediği yöne çevirip istediği kişiyi vurabiliyor.Ama bize yapılan tam olarak bu değil.Sistem bizi öldürmek yerine tehtid ederek kendi bildiklerini bizimde aynı şekilde yani onun gibi bilmemizi istiyor.Bu tehtid içinde elindeki silahı kullanıyor.Tıpkı bir banka soyguncusunun elinde silahla bir bankaya dalıp etrafa emirler yağdırarak istediklerini yaptırması gibi.Biz işte bu yüzden okullarda istediklerimiz öğrenemiyoruz. Biz okullarda sistemin ve sisteme sahip olanların istediklerini öğreniyoruz. Buna karşı çıktığımızda sistemin elindeki silah patlıyor ve bizi öldürüyor.Bu gerçek anlamda bir ölüm değil,bilgi anlamında bir ölümdür ve  biz bu şekilde öldüğümüzde insanlar tarafından merhum diye değil cahil diye adlandırılırız.Okullar bilgi satan insanlarla sofilstlerle dolu.Onlar bize ilkokulda istedikleri müzikleri,istedikleri alfabeyi;ortaokulda istedikleri coğrafyayı istedikleri el becerilerini ;lisede ise istedikleri her şeyi öğrettiler. Üniversitede iş değişir diye düşünmüştüm ama olmad bu sefer sadece yöntemleri farklıydı:Bizim istediklerimizi kendi istedikleri gibi öğretiyorlardı.Yani biz istediğimiz bir mesleği seçiyoruz ama buna rağmen yine istediğimiz bu mesleği onların istediği gibi öğreniyoruz.
    Yalnız şunuda söylenek isterim. Benim bahsettiğim sistem çok farklı.Bu sistem sosyalist,monarşist,demokratik sistemle alaka değil.Ben evrensel sistemden bahsediyorum.İnsanın varoluşundan beri süregelen sistemden bahsediyorum.Çevrenizdeki herşeyi düzenleyen yazılmamış kurallar bütününden bahsediyorum.Beni anlamak için sadece o sıcak yatağınızdan kalkıp sokağa çıkmanız yeterli.Sokağa çıkın ve dünyaya yeniden başka bir gözle bakmayı deneyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder